Wyniki konkursu ogłosił w Warszawie wicepremier Jarosław Gowin. Aż dwa projekty naszej firmy znalazły się w pierwszej piątce wyróżnionych projektów, tym samym stawiając The Farm 51 w gronie zwycięzców konkursu.
Krótki opis wyróżnionych projektów:
-
Przeprowadzenie prac badawczych z zakresu hiper-realistycznej balistyki pocisków i pancerzy, foto-realistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online oraz opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej opartego o symbiozę środowiska AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość ).
-
Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51.
„Pomysł stworzenia zaawansowanego Symulatora Pola Walki w oparciu o synergię środowiska AR/VR narodził się w trakcie naszej współpracy z branżą zbrojeniową oraz podczas konsultacji z sektorami mundurowymi. Chcemy tym projektem odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku i wzbogacić sektor symulacji o nowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne, dedykowane hiper-realistycznym symulacjom i szeroko rozumianym programom szkolno-treningowym. Jestem pewien, że wyniki naszych prac naukowo-badawczych w znacznym stopniu zrewolucjonizują rynek profesjonalnych symulatorów pola walki dedykowanych jednostkom mundurowym, a także dzięki budowie modułowej, wzbogacą sektor symulatorów cywilnych w nowe możliwości szkoleniowe.” – powiedział Kamil Bilczyński, wiceprezes The Farm 51.
„The Farm 51 jest firmą, która jako jedna z pierwszych w polskiej branży gier prowadziła zaawansowane badania technologiczne. Od dawna współpracujemy z wieloma prestiżowymi placówkami naukowo-badawczymi i liderami światowego rynku nowych technologii.” – powiedział Wojciech Pazdur, wiceprezes The Farm 51 – „Sukces w konkursie GameINN to dla nas potwierdzenie, że kierunek rozwoju, który obraliśmy kilka lat temu był słuszny. Myślę, że cała branża skorzysta na innowacyjnych projektach, które zostały wyróżnione w tym konkursie.”
Program sektorowy GameINN, realizowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Inteligentny Rozwój, ma na celu zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie 2023 roku. Program został uruchomiony przez NCBR w 2016 roku na wniosek Porozumienia Polskie Gry. Budżet konkursu GameINN wynosił 80 mln zł, ale w połowie listopada br. został zwiększony do 116 mln zł. Dzięki temu dofinansowanie w wysokości ponad 115,8 mln zł otrzyma 38 nowatorskich projektów.
„Chciałem podziękować Narodowemu Centrum Badań i Rozwoju za dostrzeżenie potencjału naszych wniosków. Jednocześnie chciałem podkreślić, że jestem dumny, iż jeden z naszych wniosków otrzymał maksymalną ilość punktów oraz okazał się najwyżej ocenionym projektem na liście zwycięzców GameINN.” – dodał Bilczyński.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną listą projektów wyróżnionych w konkursie: