The Farm 51
The Farm 51 Group SA
ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 15
44-102 Gliwice
Nasza historia
2019 EA – 2021
Chernobylite PC/PS4/XB1 PS5/XSX
Marketing społecznościowy rozpoczęty kampanią Kickstarter w Q2 2019
Platformy docelowe: PC + konsole (łącznie 5 platform)
16 Października 2019 – Early Access PC (Steam i GOG)
Pełna wersja PC wydana w lipcu 2021
Wersje PS4/X1 wydane we wrześniu 2021
Wersje PS5/XSX wydane w kwietniu 2022
Wysokie oceny mediów i graczy (75% Metacritic/85% Steam reviews)
Spektakularne kampanie Kickstarter i Early Access
Efektywny marketing – wysoka sprzedaż (blisko 1 mln kopii) i duża społeczność graczy (1.3 mln wishlist)
Stworzenie nowego silnego IP z perspektywami dalszego rozwoju
Zachowanie niezależności zespołu produkcyjnego
Unikatowe wykorzystanie technologii (fotogrametria)
Zawartość audiowizualna i podstawy designu do wykorzystania w przyszłych projektach
Utrzymanie zakładanych ram produkcyjnych i budżetowych
Liczne nagrody w mediach
2018 EA – 2022 OBT
World War 3 PC
Pierwsza samodzielnie wydana gra spółki w formule self-publishingu P2P
TOP 1 STEAM w pierwszym tygodniu sprzedaży
Zbudowanie drugiego zespołu deweloperskiego samodzielnie tworzącego gry w spółce
Zdobycie unikalnych kompetencji w segmencie multiplayerowych gier akcji
Rozbudowa umiejętności w zakresie tworzenia zaawansowanych gier z gatunku fps
Pozyskanie dużego partnera wydawniczego do rozwoju gry
Konwersja tytułu z formuły gry P2P do F2P
Zdobycie kompetencji w zakresie GAAS
Udoskonalenie procesów produkcyjnych
Nawiązanie kontaktów biznesowych z kluczowymi podmiotami z segmentu gier online
Nawiązanie kontaktów biznesowych z segmentem militarnym
2016 – 2024
PROJEKTY BADAWCZO-ROZWOJOWE
2024-2026 (wniosek w ocenie): STAR – Opracowanie innowacyjnego zestawu narzędzi wsparcia produkcji gier wideo w silniku Unreal Engine 5 w celu wdrożenia innowacji procesowej, produktowej i opracowania prototypu rozgrywki. Kwota dofinansowania: 8 173 000 zł
2020-2022: LUDFX – Opracowanie zautomatyzowanego systemu proceduralnego generowania efektów specjalnych w grach wideo z uwzględnieniem charakterystyki dźwięku i muzyki. Kwota dofinansowania: 5 130 253 zł
2017-2020: AUGOT- Opracowanie funkcjonalnego prototypu zaawansowanego generatora treści dodatkowych AUGOT – ADVANCED USER GENERATED CONTENT TOOL, działającego w środowisku PC, mobile oraz mobile VR. Kwota dofinansowania: 3 550 171 zł
2016-2019: Przeprowadzenie prac badawczych z zakresu hiper-realistycznej balistyki pocisków i pancerzy, fotorealistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online, a także opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej, opartego o symbiozę środowiska AR (rozszerzona rzeczywistość) i VR (wirtualna rzeczywistość). Kwota dofinansowania: 1 898 261 zł
2016-2020: REALITY51: Skonstruowanie nowych i rozbudowa istniejących narzędzi oraz technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51. Kwota dofinansowania: 2 556 697 zł
2017
– Wydanie gry Get Even, stworzonej przy współpracy z Bandai Namco. Premiera: 26 maja 2017 r. Platformy: PlayStation 4, Xbox One, PC.
– Wydanie aplikacji Chernobyl VR Project na platformie PlayStation VR 29 września 2017 r.
– Zaawansowane prace nad grą World War 3.
– Więcej projektów w toku…
2016
– Wydanie innowacyjnej aplikacji wirtualnej rzeczywistości – Chernobyl VR Project – na Oculus Rift. Jest to pierwsza tak zaawansowana aplikacja VR stworzona w Europie Środkowej i Wschodniej.
– Zakończenie prac nad projektem INNOTech (dowiedz się więcej)
– Współpraca z Bandai Namco dotycząca startu kampanii promocyjnej gry Get Even.
– Oficjalna zapowiedź gry World War 3 w Polsce.
2015
– Podpisanie umowy z firmą Bandai Namco, dotyczącej wydania gry Get Even na świecie.
– Stworzenie oddzielnego zespołu rozwijającego naszą autorską technologię Reality 51 oraz początek prac nad aplikacją Chernobyl VR Project, a także mniejszymi projektami komercyjnymi.
– Rozpoczęcie researchu do gry World War 3.
2014
– Globalna zapowiedź nowej autorskiej gry Get Even okazała się jednym z największych sukcesów polskiej branży gier ostatnich lat.
– Nominacja do prestiżowej nagrody Game Connection: Marketing Awards, w kategorii Best PR Campaign dla kampanii wspierającej globalną zapowiedź Get Even.
– Zawarcie strategicznego partnerstwa z gigantem wydawnicznym rynku gier komputerowych – Bandai Namco – ws. współpracy przy projekcie Get Even.
– Wydanie Deadfall Adventures: Heart of Atlantis na konsolę PlayStation 3.
– Zapłata obligacji serii A i C. Emisja obligacji serii E, F i G.
2013
– Podpisanie umowy z Nordic Games dotyczącej wydania gry Deadfall Adventures (do tej pory znanej jako Adventurer).
– Podpisanie umowy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na dofinansowanie realizacji projektu naukowo-badawczego związanego z animacją mimiki twarzy przy użyciu najnowszych technik akwizycji ruchu (motion capture) i tworzenia trójwymiarowych skanów postaci.
– Wydanie gry Painkiller w wersjach na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Emisje obligacji serii B i C.
– Nawiązanie współpracy z Polskim Holdingiem Obronnym w zakresie realizacji zleceń dedykowanych dla wojska.
– Zakwalifikowanie spółki do indeksu blue chips alternatywnego rynku GPW – NCIndex30.
– Premiera gry Deadfall Adventures w wersjach na platformy PC oraz Xbox 360.
2012
– Debiut akcji spółki The Farm 51 Group na rynku NewConnect.
– Realizacja, na zlecenie grupy Nordic Games, projektu Painkiller: Hell & Damnation – remake’u legendarnej strzelaniny.
– Premiera nowej odsłony Painkillera.
– Przeprowadzenie emisji obligacji serii A. Debiut obligacji na rynku Catalyst.
– Podpisanie z Nordic Games listu intencyjnego ws. współpracy w zakresie wydania gry Adventurer.
2011
– The Farm 51 tworzy przerywniki filmowe, efekty specjalne (tzw. particles effect) oraz część poziomów w trybie multiplayer gry Two Worlds II.
– W lutym zawiązane zostaje The Farm 51 Group SA, które przejmuje 100 proc. udziałów w spółce The Farm 51 sp. z o.o.
– Prywatne emisje akcji serii B, C, D i E, służące m.in. pozyskaniu środków na sfinansowanie prac nad grą Adventurer.
– Rozpoczęcie przygotowań do debiutu spółki na rynku NewConnect.
2010
– Wydanie gry Necrovision: Lost Company.
– Rozpoczęcie prac nad kolejnym autorskim projektem The Farm 51 – grą Adventurer.
– Pozyskiwanie i realizacja prac na zlecenie.
2009
– Wydanie NecroVisioN, autorskiej gry The Farm 51. Wobec ciepłego przyjęcia gry przez rynek, The Farm 51 rozpoczyna prace nad grą będącą jej kontynuacją.
– Nawiązanie współpracy z TopWare/Zuxxez -jednym z największych wydawców gier w Niemczech i krajach niemieckojęzycznych, w ramach której The Farm 51 angażuje się w prace nad grami zlecanymi przez tę firmę.
2007
– Nawiązanie współpracy z firmą 1C Company, największym wydawcą gier w Rosji i Europie Wschodniej.
– Rozpoczęcie prac nad autorskim projektem gry. Równolegle The Farm 51 współpracuje z CD Projekt Red przy produkcji gry Wiedźmin.
2006
– Ukończenie prac na demem gry i rozpoczęcie poszukiwań wydawcy dla autorskiego produktu The Farm 51.
– Nawiązanie współpracy z wieloma wydawcami zainteresowanymi zlecaniem spółce wykonawstwa elementów gier lub całości produktu. Owocem takiej współpracy jest przeznaczona na platformę Nintendo DS gra Time Ace, wyprodukowana przez The Farm 51.
2005
– Zawiązanie spółki The Farm 51 sp. z o.o. Rozpoczęcie prac nad pierwszym autorskim projektem gry.
Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.