Relacje Inwestorskie

21 styczeń 2021

Premiera Chernobylite – dodatkowe informacje

Wczorajszy komunikat dotyczący premiery Chernobylite chciałbym uzupełnić o dodatkowe informacje, wyjaśniające główny powód planowania jej na II kw. 2021 roku.

Pomimo pandemii zrealizowaliśmy development projektu zgodnie z pierwotnym planem, ale uległ on rozszerzeniu. Najważniejszym powodem, dla którego zdecydowaliśmy się przesunąć premierę, jest dążenie do zlokalizowania gry na większą liczbę języków niż było to pierwotnie zakładane. Dzięki współpracy z naszym wydawcą, All in! Games, fabuła i interfejs Chernobylite zostaną dodatkowo profesjonalnie przetłumaczone na Włoski, Chiński, Japoński czy Portugalski. Dodatkowo wszystkie wersje językowe zostały przepisane na nowo i dopracowane stylistycznie, a istniejące głosy postaci (angielskie i rosyjskie) nagrywamy od zera w warunkach studyjnych z profesjonalnymi aktorami. Dzięki temu całość doświadczenia płynącego z gry powinna stać się nieporównywalnie ciekawsza i bardziej immersyjna. Niestety, ze względu na wielkość gry (Chernobylite ma kilkakrotnie więcej linii tekstu fabuły niż dowolna z naszych wcześniejszych gier), proces dodawania i testowania nowych języków jest dość czasochłonny i dlatego nie mamy możliwości zakończenia i dopracowania go w bieżącym kwartale.

W tym czasie większość zespołu, nie zajmująca się lokalizacjami, nie ma zamiaru siedzieć  bezczynnie.  Przesuwając premierę, równolegle przygotowujemy dodatkową zawartość i elementy rozgrywki, które w pierwotnym planie miały być dostarczone w formie DLC ( pod pojęciem tym kryją się różnego rodzaju dodatki do podstawowej wersji gry, takie jak nowe wyposażenie, mapy czy pakiety misji). Oznacza to, że ostateczna wersja Chernobylite będzie większa i wypełniona dodatkami, które wydłużą, wzbogacą i uprzyjemnią rozgrywkę. Wśród nich między innymi nowa lokacja, nowe uzbrojenie, nowi przeciwnicy, rozbudowana współpraca z innymi postaciami i tony poprawek w działaniu istniejących mechanik oraz narzędzi. Najbliższy megapatch zgodnie z planem ukaże się jeszcze tej zimy, natomiast po nim możemy spodziewać się przynajmniej jednego dodatkowego rozszerzenia przed premierą, nie wspominając o bieżących poprawkach i hotfixach, które będą ukazywać się w miarę potrzeb.

Przy okazji przypominamy, że trwają zaawansowane prace nad konsolową wersją Chernobylite, które również mają zostać zakończone w najbliższych miesiącach. Premiera wersji PC i konsolowych w zbliżonym czasie pozwoli nam nagłośnić grę wśród większej ilości graczy, co zdecydowanie zwiększy zasięg sprzedażowy. Z finansowego punktu widzenia to rozwiązanie ma także ważne ekonomiczne uzasadnienie z powodu konieczności ponoszenia znacznie większych kosztów marketingu przy odległych datach premier.

Już wkrótce będziemy mogli poinformować Państwa o dokładnej dacie premiery i zrobimy to przy pierwszej możliwej okazji.

Z poważaniem Robert Wist

Kontakt dla inwestorów

ir@thefarm51.com

polityka cookies

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.