Relacje Inwestorskie

31 lipiec 2023

Najważniejsze wydarzenia związane z działalnością The Farm 51 w lipcu 2023.

Szanowni Państwo

Zgodnie z naszą deklaracją comiesięcznego informowania Państwa o najważniejszych wydarzeniach związanych z bieżącą działalnością firmy przekazujemy krótkie podsumowanie mijającego miesiąca.

 

W dniu 25 lipca w grze World War 3 zostało udostępnione najnowsze rozszerzenie-Operacja Skyfront. Miejscem akcji trzeciego sezonu jest głównie basen Morze Śródziemnego z nową mapą Stambułu, czyli największego miasta Turcji. Rozgrywka odbywa się na placu budowy drapacza chmur, a jej przebieg został uatrakcyjniony nowymi operatorami z Turcji i krajów ościennych, dodatkowymi modelami broni strzeleckiej i techniki wojskowej jak dron latający MECOPTER czy też bojowy wóz piechoty HUMPVI. W krótkim czasie pojawi się też nowa funkcja w grze, w postaci charakterystycznych skrytek na broń. Gracze będą mogli zmieniać swój ekwipunek w trakcie rozgrywki, a nie tylko po eliminacji z rozgrywki.

 

Zespół Chernobylite w ciągu ostatnich miesięcy kontynuował prace nad pozostałą dodatkową zawartością DLC do wcześniej wydanego tytułu, jednak przeważająca większość wysiłku skupiona była na rozwijaniu nowego, niezapowiedzianego jeszcze oficjalnie projektu. Zarówno od strony produkcyjnej, jak i potencjału monetyzacji, oba projekty łączy nie tylko wspólny zespół i ogólna tematyka gry. Istotna jest także kształtująca się synergiczna strategia długofalowej sprzedaży Chernobylite oraz dążenie do wciągnięcia istniejącej, bardzo dużej społeczności graczy w budowanie zasięgu sprzedaży nowego tytułu. Ze względu na bardzo silne powiązania pomiędzy Chernobylite i nowym projektem, wierzymy, że potencjalnie cała dotychczasowa społeczność graczy (aktualnie blisko 1 mln 250 tys. zapisów na wishlistę Steam) będzie zainteresowana również nową grą. Pomogą w tym planowane działania cross-promocyjne oraz zasięgi w mediach społecznościowych generowane na kanałach związanych z Chernobylite. Biorąc pod uwagę łączną dotychczasową sprzedaż Chernobylite na wszystkich platformach, zbliżającą się do 1 mln kopii, podtrzymywaną wciąż cyklicznymi działaniami promocyjnymi, oceniamy, że nowy projekt będzie miał potencjał sprzedaży sięgający nieporównywalnie wyższych wolumenów.

Optymizm w stosunku do nowego projektu zbudowany jest w oparciu o to, że z dotychczasowych postępów prac oraz rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi wnioskujemy, że projekt będzie nie tylko znacząco większy, ale i atrakcyjniejszy dla znacznie szerszej grupy graczy niż oryginalny Chernobylite. Ma to zapewnić wprowadzenie swobodnej eksploracji rozległego otwartego świata, znacznie bardziej zróżnicowanych mechanik walki i interakcji z postaciami fabularnymi, podniesienie jakości audiowizualnej dzięki technologiom Unreal Engine 5, MetaHuman i rozwiązaniom bazującym na wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Już obecnie, tuż po zakończeniu etapu pre-produkcji, nowa gra posiada znacząco dłuższy czas rozgrywki, wielokrotnie większy obszar eksploracji świata, większą liczbę postaci fabularnych, broni i gadżetów. Na potrzeby rozwoju mechanik i trybów gry niedostępnych wcześniej w Chernobylite, zaangażowana została dodatkowa grupa specjalistów pracujących wcześniej przy projekcie World War 3, co było możliwe dzięki zakończeniu kluczowych etapów prac nad tą grą i uwolnieniu części naszych mocy przerobowych w tym zakresie.

Niezależnie od prowadzonych od marca br. kontaktów z potencjalnymi partnerami w zakresie wsparcia gry w ramach globalnych i lokalnych kontraktów wydawniczych i dystrybucyjnych, naszym głównym celem dla wypracowania optymalnej strategii monetyzacji nowego tytułu pozostają toczące się równolegle rozmowy z właścicielami największych globalnych platform konsolowych i dystrybucyjnych. W sierpniu 2023. planowana jest kolejna runda spotkań, zamkniętych prezentacji i negocjacji podczas największych targów gier na świecie, jakimi jest Gamescom w Kolonii. Wierzymy, że do końca roku uda się opracować optymalny model sprzedażowy i stosownie do tego rozpocząć globalną kampanię informacyjną i marketingową, być może wcześniej ujawniając niektóre informacje o nowym projekcie w ramach tzw. kampanii teaserowej. Oprócz ścisłej współpracy z największymi podmiotami, cały czas brany jest pod uwagę scenariusz, w którym The Farm 51 będzie głównym wydawcą gry na wszystkich platformach, na co pozwolą doświadczenia zebrane podczas samodzielnego wydawania projektów Chernobyl VR Project, World War 3 oraz Chernobylite na różnych platformach.

Niezależnie od postępów nowego projektu, gra Chernobylite jest nieprzerwanie monetyzowana w ramach ciągłej sprzedaży na platformach cyfrowych, stymulowanej zaplanowanymi długofalowo wyprzedażami i akcjami promocyjnymi powiązanymi najpierw z samym Chernobylite, a docelowo również z nową grą studia. Działania w mediach społecznościowych, dotyczące tytułu Chernobylite, obecnie budują nie tylko wolumen aktualnej sprzedaży, ale także zwiększają społeczność, która w przyszłości ma być zainteresowana nowym, większym i lepszym projektem o zbliżonym charakterze. Ze względu na aktualną sytuację geopolityczną, jak i mierzalne efekty sprzedażowe Chernobylite, nowe działania PR ukierunkowane są na budowanie społeczności w krajach, w których dotychczas udało się uzyskać najwyższe wolumeny sprzedaży, czyli m.in. Stany Zjednoczone, Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Chiny, Polska, a równocześnie mniejszy nacisk kładziemy na treści budujące społeczność w krajach Europy Wschodniej. Dzięki analityce kilkuletniej już sprzedaży Chernobylite (najpierw w trybie Early Access, później pełnej wersji na PC i konsolach), posiadamy nieporównywalnie więcej cennych danych statystycznych o docelowej grupie odbiorców i jesteśmy w stanie lepiej adresować zarówno działania PR, jak i później czysto sprzedażowe.

Nie bez znaczenia jest fakt przejęcia pełnej kontroli nad dystrybucją Chernobylite na wszystkich platformach, po rozwiązaniu w maju br. umowy wydawniczej z All in! Games, w wyniku czego zarówno przychody z gry, jak i wszystkie dostępne poziomy danych sprzedażowych, będą pod bezpośrednim nadzorem działu sprzedaży The Farm 51. Otwiera to nie tylko możliwość szybszego i bardziej elastycznego oraz synergicznego sterowania procesem sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji, ale również ułatwia przygotowania do samodzielnego prowadzenia analogicznych działań w kolejnym projekcie. W chwili obecnej wciąż jeszcze trwają prace nad przeniesieniem wszystkich technicznych aspektów dystrybucji z All In! Games do The Farm 51 i z tego powodu nie zostały opublikowane jeszcze kolejne pakiety DLC planowane na pierwszą połowę bieżącego roku. Będzie to możliwe już jesienią tego roku zarówno poprzez wznowienie publikacji kolejnych elementów zawartości gry – tym razem już całkowicie pod szyldem The Farm 51 – jak i połączenie tych działań z kolejnymi akcjami promocyjnymi we wszystkich dostępnych kanałach. Rozważamy rozpoczęcie prac nad dostosowaniem gry do kolejnych platform sprzętowych i dystrybucyjnych, a także opracowania najkorzystniejszej strategii łączącej promowanie Chernobylite oraz nowego tytułu.

Kontakt dla inwestorów

ir@thefarm51.com

polityka cookies

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.