The Farm 51
The Farm 51 Group SA
ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 15
44-102 Gliwice
Drodzy gracze i akcjonariusze.
Zgodnie z zapowiedzią w dniu 29 września zostały uruchomione otwarte beta testy (OBT) gry WW3. Ich zadaniem jest przetestowanie infrastruktury sieciowej pod kątem obciążenia autentycznym, liczonym w setkach tysięcy ruchem w formule gry free to play.
Mając na uwadze stopień skomplikowania całego przedsięwzięcia, postanowiliśmy wystartować bez żadnych płatnych działań marketingowych. Już pierwszego dnia zainteresowanie gra było tak duże, że ze względu na bezpieczeństwo całej infrastruktury musieliśmy wprowadzić kolejkowanie graczy zainteresowanych grą. Naszym priorytetem było, aby już grający mogli bez problemu cieszyć się rozgrywką.
Aktualnie głównym wyzwaniem jest optymalizacja informacji przepływający z i do bazy danych związanych z profilami i wymianą danych między master serwerem a bazą danych. Zlokalizowaliśmy problem i wspólnie z wydawcą pracujemy całym zespołem nad poprawkami, których naprawa jest kwestią najbliższych dni/tygodni, a nie miesięcy. Dodatkowo pracujemy również nad rozszerzeniem bazy serwerowej celem usprawnienia przepustowości i kolejkowania graczy do rozgrywki.
Zgodnie z pozyskanymi statystykami osiągnęliśmy najwyższy peak graczy w historii ww3 i liczba chętnych do przetestowania gry pozwala z ogromnym optymizmem patrzeć w przyszłość. Możemy zapewnić, że po zwiększeniu przepustowości serwerów oraz likwidacji zauważonych błędów przedstawimy szczegóły związane z nowym contentem gry.
Jeszcze raz chciałbym zaznaczyć, że mamy cały czas do czynienia z beta testami. W procesie tworzenia gry online nie ma możliwości przewidzenia wszystkich problemów technicznych bez sprawdzenia ich w realnych warunkach. Tylko i wyłącznie dziesiątki tysięcy graczy są w stanie wskazać obszary, które wymagają poprawy. Warto też nadmienić, że od strony grywalności projekt WW3 jest oceniany bardzo pozytywnie przez graczy. Jesteśmy pewni, że dzięki zebranym w ostatnich dniach danym z wersji OBT F2P, kwestią czasu jest rozwiązanie problemów technicznych.
Wybiegając w przyszłość już niedługo po zwiększeniu wydajności infrastruktury sieciowej, będzie premiera nowego contentu (mapy, bronie, battlepass i wiele innych) oraz intensyfikacja działań marketingowych.
Projekt WW3 jest obliczony na lata i w tej perspektywie należy go oceniać. Chernobylite udowodniliśmy, że potrafimy robić gry na światowym poziomie. W rok po premierze sprzedaż gry jest na naprawdę wysokim poziomie, a perspektywy jego monetyzacji są na lata.
W imieniu Zespołu i Zarządu Robert Wist
Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.