Projekty Unijne

27 marzec 2017

Projekt dot. narzędzi i techniki fotorealistycznej grafiki 3D

Skrócony opis projektu pn: „Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51″.

Projekt polega na wytworzeniu nowej wiedzy i konstrukcji nowych oraz ulepszonych narzędzi do tworzenia grafiki 3D na potrzeby aplikacji wirtualnej rzeczywistości (VR). Bazując na dotychczasowych działaniach B+R The Farm 51 Group S.A., dotyczących innowacyjnej technologii Reality 51, Projekt ma na celu stworzenie kompleksowej technologii tworzenia fotorealistycznych światów wirtualnych umożliwiających użytkownikom aplikacji VR pełne „zanurzenie” się w wykreowany obraz. Powstały produkt będzie innowacją na światowym poziomie, która umożliwi m.in.:

  • fotorealistyczne odwzorowanie różnego typu elementów świata rzeczywistego (budynków, w tym wnętrz, innych obiektów, postaci i terenu);
  • efektywne łączenie obrazów pozyskanych różnego typu technikami (dostosowanymi do obiektów), w tym przy użyciu fotogrametrii, skanerów laserowego oraz światła strukturalnego i
    fotografii (sferycznej 360 i 2D) oraz w różnych warunkach np. oświetleniowych i czasie;
  • zbadanie percepcji użytkownika, w celu optymalizacji ilości oraz jakości wyświetlanej informacji, wymaganej do tworzenia rzeczywistości poprzez wykorzystanie złożonego strumienia wideo cechującego się m.in. różną rozdzielczością i liczbą klatek w zależności od klasy obiektu w polu widzenia.

Opracowanie prototypowych rozwiązań sprzętowych do pozyskiwania obrazów i ich demonstracja, pozwoli na walidację technologii, skutkując zwiększeniem precyzji przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów. Głównym zastosowaniem rezultatów Projektu będzie tworzenie gier wykorzystujących technologie VR. Dzięki uzyskanym cechom rezultatów Projektu, które stanowią o światowej nowości, możliwe będzie tworzenie fotoralistycznych światów wirtualnych zarówno dla dużych, drogich produkcji, ale także projektów w mniejszej skali.

Wartość projektu:  6 150 188,42 zł
Dofinansowanie UE:  3 739 389,02 zł

 

Marzec 2018

Trwają  prace w ramach Zadania 1 (Work package no. 2 i 3). W ostatnim okresie nastąpiły zmiany w składzie personelu projektu. Zmiany dotyczą zarówno pracowników etatowych jak i wykonawców zaangażowanych na podstawie umów o dzieło. Zmiany personalne nie spowodowały opóźnień w realizacji projektu.

 

Czerwiec-lipiec 2017

Podpisano umowę z NCBiR na realizację projektu „Skonstruowanie nowych i rozbudowa już istniejących narzędzi i technik służących do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji interaktywnych i wirtualnej rzeczywistości w ramach rozwijanej technologii Reality 51”.

W ramach zadania 1 zorganizowano dwa wyjazdy do Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Wyjazdy odbyły się w dniach: 17.06-24.06.2017 oraz 11.07-18.07.2017 r. W trakcie wyjazdów zajmowano się filmowaniem oraz fotogrametrycznym skanowaniem opuszczonych, zniszczonych i zagrożonych całkowitym zniszczeniem budynków i obiektów w Strefie Wykluczenia. Zebrany materiał posłuży do dalszych prac w projekcie.

Wrzesień-październik 2017

W ramach zadania 1 (Work package no. 20 zorganizowano dwa wyjazdy do Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia. Wyjazdy odbyły się w dniach: 03.09- 10.09.2017 oraz 15.10-22.10.2017 r. W trakcie wyjazdów zajmowano się filmowaniem oraz fotogrametrycznym skanowaniem opuszczonych, zniszczonych i zagrożonych całkowitym zniszczeniem budynków i obiektów w Strefie Wykluczenia.

Kontakt dla inwestorów

ir@thefarm51.com

polityka cookies

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.